.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شجاعت رئیس جمهور و حیرت استکبار جهانی!
صادقعلی رنجبر
شجاعت رئیس جمهور و حیرت استکبار جهانی!

در بی طرفانه ترین نگاه تحلیلی به محتوای سفر رئیس جمهور محترم به لبنان و به نمایش درآمدن بزرگترین استقبال مردمی از یک مقام خارجی در کشوری که خط مقدم مبارزه همه جانبه با صهیونیزم جهانی است، می توان پیروزی جمهوری اسلامی ایران را در مصاف با استکبار جهانی به عینه ملاحظه نمود!

سفری که بغض رسانه های جهانی را ترکاند و اشک استکبار را درآورد و صدای شکسته شدن استخوانهای پیکره صهیونیزم جهانی را به گوش جهانیان و بخصوص به گوش ملل مبارز با صهیونیزم و ترجیحاً فلسطینی ها رساند و یکبار دیگر افکار عمومی دنیا را متوجه پوشالی بودن چنین رژیم های غاصبی نمود و سردمداران سلطه جهانی را به شکست قریب الوقوع خویش واقف ساخت!

سفری که در دالانی از تهدیدهای نظامی، تخریب های رسانه ای، فشارهای دیپلماسی، وعده های خاص و کلاً تکاپوهای شیطانی غرب، به عالی ترین شکل ممکن محقق شد و در کشوری چون لبنان که با تنوع اقوام و نفوذ بارز غرب و نیز نیازهای شدید اقتصادی و نظامی مواجه است، یکی از بزرگترین حماسه های جهانی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

بالون ها و بالگردها و بوق و کرناهای اسرائیلی ها هم دیده و شنیده نشد و با حضور مردم لبنان از همه اقوام و مذاهب و نیز شجاعت مثال زدنی رئیس جمهور محترم، همان چیزی محقق شد که استکبار جهانی از آن می هراسید و اسرائیل احساس خطر می کرد!

انسجام مسئولین لبنانی در استقبال از رئیس جمهور و بی رنگ شدن تبلیغات رسانه های غربی مبنی بر اینکه رئیس جمهور ایران فقط میهمان حزب الله لبنان است و گرمی روابط و دیدارها و ضیافت هایی که به مناسبت سفر ریاست جمهوری به لبنان تدارک دیده شده اند و نیز استقبال ها و دیدارهای مردمی که تمامی خیابان ها و اماکن شهرهای لبنان مشحون از آن شده اند، همه و همه اثبات کرد که ایران بر قلب لبنان حکومت می کند و مردم و مسئولین لبنان از حمایت های مردم و مقامات ایران قلباً متشکرند!

شجاعت رئیس جمهور در حضور معنادار و با انگیزه در جنوبی ترین مناطق لبنان همچون بنت جبیل و روستای قانا و بی اعتنائی به بالگردهای اسرائیلی و ایراد سخن در خط مقدم مبارزه با صهیونیزم مکمل دیپلماسی تهاجمی سفر اخیر ایشان به سازمان ملل بوده که انصافاً با منش اصیل ملت بزرگ ایران و الگوی مبارزاتی امام راحل و رهبری معظم انطباق مشهود دارند!

این سفر علاوه بر دستاوردهای معمول دیپلماسی و اقتصادی، طبعاً دارای دستاوردهای بزرگ و وسیع سیاسی و اجتماعی نیز بوده و می توان آن را در ردیف استثنائی ترین سفرهای تاریخ دیپلماسی انقلاب قرار داد و همواره از آن به عنوان یک برگ برنده انقلاب اسلامی و نقطه ضعف استکبار جهانی یاد کرد!

ذکر این نکته را ضروری می دانم که اگر چه این استقبال ها و حضورهای معنادار مردمی به مفهوم استقبال ملت لبنان از از انقلاب اسلامی ایران و لبیک عمیق آنها به رهبری معظم انقلاب اسلامی یعنی حضرت آیةالله خامنه ای است و طبعاً با گوشه اشاره رهبری عزیز، لبنانی ها از همه مقامات ما چنین استقبالی را به نمایش خواهند گذاشت، اما تردید نباید کرد که نقش آفرینی های منحصربفرد ریاست جمهوری در مبارزه ای جهانی با استکبار و نیز شجاعت ورزی های فردی ایشان نیز نمی تواند در غلظت این استقبال بی تاثیر باشد و از این نظر باید از ایشان نیز بخاطر مشارکت موثر در این شورآفرینی ها تقدیر ویژه بعمل آورد!

امیدوارم که با تداوم این سرافرازی ها، مقدمه سرشکستگی ها و اضمحلال صهیونیزم و استکبار جهانی نیز فراهم شده و ما بتوانیم شاهد جهانی بدون نظام صهیونیزم و بدون سلطه کفر جهانی باشیم و جهان برای استقبال از حکومت جهانی عدل مهدوی(عج) مهیا گردد!

در پایان و به رسم ادب تاکید می کنم که بایستی به رسم ادب از مردم و مسئولین و ترجیحاً از حزب الله لبنان و رهبر انقلابی آن فرزند روح الله(ره) سید حسن نصرالله که زمینه ساز شکل گیری چنین حماسه بزرگی بوده اند، قلباً اظهار امتنان کرد و اراده انقلابی و اسلامی آنان را بطور ویژه ستود.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه-۲۳/۷/۸۹


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.